perjantai 21. toukokuuta 2010

Helsinki päivä 2. & päivä 3.

Ensimmäinen kohde toisena päivänä oli luonnontieteellinen museo, jossa saimme kierrellä viiden hengen ryhmissä vapaasti. Paikka oli mielenkiintoinen, ja musta kaikista kivoin oli semmoinen merilehmän luuranko.

Eduskunnassa vierailu ei aluksi kiehtonut ollenkaan. Tunne ei juurikaan parantunut kun sellainen metallinpaljastin piippasi mulle ihan kaikesta, ja vyöstä piippasi kaksikin kertaa ! Saatiin kuulla eduskuntatalo rakennuksesta ja sitten kansanedustajien työstä. Vierailu oli oikeasti ihan rattoisa ja mulla oli ainakin melko mukavaa koko ajan.

Käytiin syömässä, ja sitten meidän bussikuski kierrätti meidät rahtisatamassa. Tämän jälkeen suunnattiin Fazerilaan. Kierroksella ei saanut olla kuin yhdellä kamera, ja kuinkas sattuikaan niin mulle langetettiin se kuvaajan homma. Olin odottanut kierroksesta hieman erilaista mutta olihan tämäkin ihan mukava. Lopussa päästiin maistelemaan suklaita.

Tämän jälkeen oli vapaa-aikaa joten se tiesi lisää shoppailua.
Kuuden jälkeen lähdimme katsomaan Aleksanterin teatterille FAME –musikaalia. Täytyy sanoa että musikaali oli hauska, ja viihdyttävä, mutta paikoitellen keskittyminen herpaantui. Musikaalin jälkeen menimme mäkkiin syömään ja söin ekaa kertaa koskaan mäkin juustohampurilaisen. Ja sain jälleen todeta etten niin hirveästi välitä mäkin pöperöistä. Tämän jälkeen menimme hotellille, jossa sitten otin vaahtokylvyn ja menin nukkumaan.

PÄIVÄ 3.

Viimeisen päivän ensimmäinen kohde oli Ateneum jonne oikeasti meinasin kuolla tylsyyteen. Itseäni ei kiinnosta mitkään taulut. Tämän lisäksi opas selosti vieläpä niistä kaikkein tylsimmistä tauluista, lisäksi meidän opas vaikutti kauhealta nipolta. Olihan sielä sitten ihan hienojakin teoksia aina välissä. Ateneumin jälkeen teimme kirjaimellisesti ginassa kilpajuoksun.

Viimeinen paikka missä käytiin oli Heureka. Täälläkin kuolin tylsyyteen sillä kaikki siellä olleet asiat oltiin opetettu meille niin perin pohjin että ei enää oikee inspannut. Paitsi semmoinen maanjäristysvekotin oli vallan hupaisa ! Jossain välissä käytiin juomassa semmoiset hilejuomat kun kavereitakin alkoi kiertely puuduttamaan. Viimeiseksi mentiin katsomaan sellainen 20 minuutin filmipätkä, mikä oli todella upea ! Se oli 3D ja olin ihan sldgeh kun musta aukko imaisi meidät 8’D

Paluu matka kotiin oli melkoisen rattoisa kun katteltiin Suomen peliä.

Reissu oli aivan mielettömän mahtava ja olisi voinut jatkua vielä, mutta onhan se aina kiva palata kotiinkin. Huomenna sitten ostosten esittelyä.

1. Nyyh, mäkin oon halunnu viimeset 15 vuotta päästä käymään Fazerin tehtaalla :c

2. Blogistani löytyy sulle haaste :--)