torstai 6. lokakuuta 2011

Seven facts

1) Kerro henkilö linkin kera blogissasi, joka lahjoitti sinulle tämän awardin.
2) Kirjoita seitsemän random faktaa itsestäsi.
3) Lahjoita tämä sama award 15 blogille/bloggaajalle

Kiitos vain Sonja, kun tällaisen haasteen sysäsit mulle. Itse olen sen verran myötämielinen kanssabloggaajia kohtaan, etten laita ketään tätä tekemään.

1. En syö kasviksia/hedelmiä/vihanneksia/marjoja. Kerran terkkari kysyikin, että syönkö lihaa. Sainpas terkkarin yllätettyä aikas hyvin. Mun ”syömättömyys” on ollu mulla lapsesta asti, mutta kyse ei ole niinkään mausta vaan koostumuksesta, olisittepa nähny kun koitin syödä päärynää palasina, siivuina ja raasteena.. Voin kertoa että siitä ei tullut mitään. Noh, sipulia ja perunaa kyllä syön.

2. Jos jatketaan ruokateemalla, niin rakastan ruuanlaittoa! Kauheen usein en safkaa pääse laittaan, sillä useimmat ruuat ovat sellaisia mitä muut ei syö meillä (=kana) Osaan tehdä kyllä muutakin: kasviswokkia (ironista että osaan tehdä sitä vaikka en ite syö sitä), kalapihviä, lihakastiketta ja ehkä maailman parasta pastakastiketta: pepperoni-sulatejuustokastiketta. En myöskään ikinä käytä ohjetta kun teen ruokaa.3. Rakastan pätemistä! Löydän usein kavereitten jutuista virheellistä tietoa (kuulostipa hassulta) ja mun on ihan pakko korjata. Tiedän että kavereita ärsyttää välillä (oikeastaan aina) kun alan pätemään jostain asiasta, mutta välillä en voi sille mitään, se vain lipsahtaa. En voi kuitenkaan sietää sitä että mulle pädetään.

4. Mun ajatukset on välillä tosi ristiriitaisia keskenään. Pahin tällä hetkellä on varmaankin se, että haluaisin oikein pitkät hiukset mutta toisaalta ihan poikatukkakin himottaisi (ei hätää, mulla ei oo tarpeeks pokkaa vetää näitä lyhkäsiksi) Lisäksi haluaisin pukeutua tyttömäisesti mutta toisaalta poikamainen vaatetuskin vetää puoleensa. Oon myös unelmoinut asioista, joita en kuitenkaan haluaisi tehdä ja tätä rataa.
5. Vihaan klassista/aikuismaista pukeutumista. Valkoinen kauluspaita, musta kynähame, sukkahousut, mustat avokkaat ja ruskea tukka siististi kiinni aiheuttaa mulle kylmän väreet selkään. Ylipäätään liian siisti pukeutuminen ei ole mua varten: jos vaatteet on siistit, niin tukan pitää olla vähintäänkin sekaisin. En ikinä halua olla liian aikuinen - edes vaatetuksen kanssa, pieni rebel-henki hautaan asti.

6. Oon joskus salaa katkera siitä että jään tällaiseksi 155 senttiä pitkäksi hukkapätkäksi. Äiti on vähän päälle 170 senttinen ja iskä reilu kymmenen senttiä pidempi. Sami ja Satukin on pitkiä, mut mä jäin tälläseks kävelykepiksi, huvittavaa sinällään. Toisaalta ei tästä lyhyydestä oo ollut paljoakaan haittaa, mitä nyt kesällä en saanut limpparia koska en yltänyt siihen.
7. Mulle Raamattu on suuri satukirja, eli olen ateisti. Uskon kuitenkin omanlaiseen henkimaailmaan: Ihmisen sielu jää maan pinnalle suojeleen elossa olevia läheisiä ja aina, kun sielun läheisiä kuolee, jo ennen kuolleen ihmisen sielu siirtyy yhä kauemmaksi maasta. Loppuen lopuksi sielu ei enää näe maan pinnalle ja näin ollen sielu ei ole enää suojelusvelvollinen, vaan voi vaihtaa vapaalle. Siinä oli siis yksinkertaistettu versio. Tämän lisäksi uskon karmaan.

Alempana aikaisempi ostosten esittelypostaus. Huomenna koitan palailla vaikka pärstäkertoimen kanssa, jos vaikka en näyttäisi näin kuolleelta.

Ps. Onko ok, että tekee mieli glögiä tähän aikaan vuodesta?

5 kommenttia:

  1. On ok tehdä mieli glögii, kävin just ite ostamassa sitä purkin! :D Oli näköjään ilmestynyt jo kaupan hyllyille, niin oli pakko napata yksi iltajuomisiksi :P

    VastaaPoista
  2. en ymmärrä tota syytä olla syömättä vihanneksia ja hedelmiä yms, koska monilla hedelmillä ja marjoilla on keskenään ihan erilainen koostumus. vertaa vaikka päärynää ja mandariinia - ihan erilaisia, joistain marjoista puhumattakaan. :P

    VastaaPoista
  3. Anonyymi: Olen koittanut syödä vaikka minkämoista vihannesta, heldelmää ja marjaa, mutta päärynän nostin nyt vain esimerkiksi :D Unohdin mainita että pystyn syömään vadelmia

    VastaaPoista
  4. Glögi on hyvää. :3 Mäki haluun!

    VastaaPoista
  5. Mua pelottaa miten samanlaisia me ollaan monessa asiassa. :D

    Ps.Glögiä tänne myös kiitos.

    VastaaPoista