tiistai 10. syyskuuta 2013

STJ 300

Niin ne päivät vain hupenee ja se päivä, kun tämä tyttö kävelee kasarmin porteista sisään lähestyy.

Viime kerralla kun kirjoittelin STJ-kuulumisia olin hieman epävarmalla päällä: jalat olivat sairaslomalla ja lisäksi mietitytti Lahteen muuton vaikutus painoon. Tällä hetkellä olo on huomattavasti varmempi, mutta eipä siltä epävarmuudeltakaan voi välttyä.

Painon kehitys on ollut ihan mukavaa, vaikka en olekaan vielä niissä lukemissa kuin oli tarkoitus olla. Tällä hetkellä aamupaino huitelee siinä 41,5 - 42 kilon nurkilla, vaikka olin ajatellut pari kuukautta sitten että tällä hetkellä sen pitäisi olla yli 42 kiloa. Painon suhteen olen tullut armollisemmaksi itselleni, sillä vielä keväällä mietin, että mun täytyy painaa kesällä 2014 50 kiloa. Nyt olen tajunnut, että se ei ole vain mahdollista tässä ajassa, varsinkaan mun ääreisnopealla aineenvaihdunnalla. Päädyin kuitenkin siihen, että olen tyytyväinen, jos painan inttiin mennessäni 45 kiloa, jolloin olisin normaalipainoinen. Tiedän kyllä, että loukkaantumisriski on tämän kokoisella suuri ja voi olla että mut lähetetään jo lääkärintarkastuksesta kotiin, mutta fakta on se, että juurikaan parempaan en painon osalta pysty.

Treenaamisen olen oikeastaan aloittanut kunnolla vasta pari viikkoa sitten, kun sain hommattua myös täällä Lahden päässä kuntosalikortin. Tähän mennässä treenit ovat kulkeneet Gym1:ssä todella hyvin ja tänään treeni kulki erittäin hyvin, parhaista salitreeneistä aikoihin! Tavoitteenani on käydä salilla 2 kertaa viikossa ja lenkillä kerran viikossa näin aluksi, jotta penikat eivät taas ala oireilemaan. Jalatkaan eivät juurikaan hidasta vauhtia, paitsi ajoittain kipuilevat sääret (erillainen kipu kuin penikoissa, luultavammin vain jumissa) ja kesällä revähtänyt polvikin on jo kunnossa, jonka puolesta voi taas vetää jalkatreenitkin polvea varomatta.

No mitenkäs fiilikset muuten? Erittäin epätodelliset. Viime aikoina olen pyöritellyt palvelukseen astumista monet kerrat päässä, etenkin sitä fiilistä, joka tulee kun kävelen kasarmin porteista ensikertaa sisälle ja se ensimmäinen lääkärintarkastuskin on mietityttänyt. Olen kelaillut, että jos tai no siis kun painan 45 kiloa kesällä ja olen normaalipainoinen ja ihan hyvässä kunnossa, niin voidaanko mut silti potkaista ulos, sen takia että olen kevyt? Tämä kysymys tulee pyörimään mielessäni taatustikin siihen asti kun ensimmäinen lääkärintarkastus tulee kohdalle. Muuten kyllä odotan innolla ja aina vaan vähenevät päivät tuovat treenimotivaatiota ja viitsimistä lähteä treeneihin, lenkille ja tehdä oikeasti kunnon ruokaa. 

Omalla kohdallani "en jaksa lähteä tänään mihinkään" -oloon auttaa kun kysyn itteltäni "jaksatko sitten lähteä armeijaankaan?" Vastaus "totta helvetissä jaksan" ja sitten ollaankin menossa jo salille.

2 kommenttia:

  1. Kirjotat ihanasti, vaikutuin kovasti! Ja upee tää ulkoasu + oot älyttömän kaunis :3

    http://cowswings.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. WAUUU, mikä asenne sulla! :o Ihan uskomatonta, tuli jotenki niin hyvä mie sun puolesta. Jos sulla on tuommonen asenne, niin onnistut missä vaan. Stemppiä kaikkeen, ihan armeijaan asti <:

    http://matildannas.blogspot.fi/

    VastaaPoista