torstai 2. helmikuuta 2012

Ajatusvirtaa äikän tunnilla

Moikka!
Oon ihan hukkumassa inspiraatioon ja käyn muutenkin ylimääräsillä kieroksilla koska oon ihan superinspiroitunut kaikesta! Tänään alko äikän luovan kirjoittamisen kurssi ja tehtiin sellainen kiva ajatusvirta kirjoitusharjoitus, joka piti aloittaa sanoin minä olen ja ajatuskatkon sattuessa piti kirjoittaa edellinen sana uudelleen ja uudelleen kunnes keksi tavan jatkaa. Haluan nyt jatkaa kanssanne tekstin pätkän minkä sain aikaiseksi :

Minä olen kauris ja elän metsässä, jonka läpi virtaa pieni mutkitteleva joki, jossa ui kahdenlaisia kaloja: pieniä vihreitä, joilla on tummat raidat selässä ja hopeakylkisiä keskikokoisia. Metsässä asustaa myös muuan kettu, jolla on tuuhea häntä, jonka pää on kuin maaliin kastettu. Kettu asustaa kallion kolossa metsän toisella laidalla. Laitaseuduilla asustaa myös orava, jonka kodissa on havukatto ja neulasia vuoteenaan. Oravan naapurissa asustaa herra palokärki, jolla on musta puku ja punainen lakki. Palokärki tapaa nokkia läheisiä mäntyjä aamutuimaan ennen kuin aurinko on edes hädin tuskin noussut ja kun aamu usva leijailee metsän siimeksissä. Silloin tällöin sydänmailta kantautuu susien haikea ulvonta, joka herättää itsessäni kauhua, vaikka tiedän, etteivät sudet ikinä poistu metsän sydämestä.
__________

Tätä kirjoittaessa en pitänyt lainkaan taukoja vaan annoin ajattusten vaan purkautua paperille, niin kuin pitikin. Halusin jakaa tämän, koska tämä oli mun yks parhaimmista ajatusvirta-teksteistä (olen harrastanut tällaista kirjoittamista ennenkin) ja tässä pysyi idea edes vähän kasassa.
Äikän lisäksi oon ihan superinspiroitunu kuviksen tehtävästä, jonka tuotoksia tulen laittamaan tännekkin jahka saadaan niitä valmiiksi.

Viikonloppuna kirjoittelu saattaa olla niin ja näin, sillä Sami tulee näillä näkymin käymään. Koitan palailla viimeistään sunnuntain tietämillä.

3 kommenttia:

  1. Tosi kiva tuo pätkä! Sitä oli kivaa lukea.

    VastaaPoista
  2. jeejee itekki kävin viime vuonna luovan kirjottamisen mun koulussa ja se oli paras kurssi ikinä!

    VastaaPoista
  3. tosi kiva blogi sulla :--) ! liity ihmeessä myös meidän lukijaksi http://leanoora.blogspot.com/!

    VastaaPoista