maanantai 23. heinäkuuta 2012

Päivä 1 - Esittele itsesi part. 2

Oon alottanut tämän haasteen ennenkin, viime vuoden joulukuussa tein juuri tämän ”esittele itsesi” -jutun, mutta nyt kun luin sen totesin, että se on huonosti kirjoitettu ja muutenkin suht surkee. Eli uutta yritystä nyt peliin.
Asun Pirkanmaalla, tarkemmin Sastamalassa, joka on mun mielestäni huono kuntayhdistyksen tulos, josta ei ole seurannut mitään hyvää. Olen aina opiskellut pienessä koulussa ja lukio, jota käyn, on myös hyvin pieni, mutta musta se on vaan hyvä: olen saanut aina apua kun sitä olen pyytänyt. En ole mitenkään erityisen katkera, että olen koko ikäni asunut pienellä paikkakunnalla, vaikka polte muuttaa kaupunkiin on hyvin suuri.
Oon tyytyväinen omaan lapsuuteeni, sillä koen, että kuuluin vielä siihen ikä ryhmään, joka on viettänyt pitkän lapsuuden. Muistan, ettei leikkiminen tuottanut ongelmia siinä 12-vuotiaanakaan. Vaikka lapsuuden ajatellaan olevan huoletonta aikaa niin muistan kyllä niitä kuoppiakin: syöminen on ollut mulle aina ongelma ja mulla on vissiin joku ednos -tyyppinen syömishäiriö, joka on riivannut mua koko ikäni, krooninen vatsakipu, jonka aiheuttajaa ei olla ikinä saatu selville ja muuta vastaavaa. Niiden kanssa oon oppinut elämään, joten eipä siinä sitten ihmeempiä, kun muita vaihtoehtoja ei ollut.
Yläasteaika oli aika sekavaa, ehkä senkin puolesta että haeskelin itseäni - teen sitä tosin vieläkin, tosin en läheskään samassa mittakaavassa. Koulu oli ihan jees, luokkamme oli äärimmäisen kiltti, vaikka olimmekin pahin luokka lunttaamisessa (mutta sitä ei kukaan tiennyt, koska olimme ovelia hoho) En kuulunut luokan kermaan enkä siihen joukkoon jolle ei sanota edes moi, olin vähän keskinkertainen väliinputoaja.
Yläasteella kävin läpi muutamat rajutkin tyylin muutokset, tajusin tykkääväni tytöistä ja sain kavereita, joista osa on hyvin tärkeitä ja osa sellaisia joille ehkä sanon moi, jos näen.
Elän laajalla tunneskaalalla ja nautin siitä, vaikka välillä olisinkin valmis hyppäämään yläkerran ikkunasta ulos. Se, näytänkö muille, mikä fiilis mulla on, riippuu täysin seurasta. Impulsiivinen, spontaanius ja pessimistisyys on mulle hyvin tuttuja juttuja. Pidän suunnittelusta, mutta mieluiten teen kaiken hetken mielijohteesta, enkä tykkää sopia juuri mitään pitkällä tähtäimellä, sillä en voi tietää huvittaako mua just silloin tehdä jotain. Oon kroonisesti laiska ihminen, oikea taivaanrannan maalari ja motivaation löytäminen on välillä vaikeaa. Paras motivaatio mulle on ehdottomasti se, että joku sanoo, ettei musta ole johonkin asiaan: laiskuudesta huolimatta olen sinnikäs ja mulla on kova näyttämisen tahto. Lisäksi tykkään väitellä asioista, sillä en tiedä mitään parempaa kuin se, että toisen saa hiljaiseksi.
Nykyhetkeen olen suhteellisen tyytyväinen. Tai siis näin PMMP:tä lainaten ”en ole erityisen onneton”, sillä valehtelisin jos sanoisin olevani täysin tyytyväinen elämääni. En tiedä mistä tällaiset tuntemukset johtuvat, mutta epäilen tätä ikää syypääksi tähänkin. En ole kovin hyvä ottamaan vastuuta ja välillä tulee hetkiä, etten tiedä mitä elämältäni haluan. Lisäksi hirvittää sekin, että suurin osa ikäisistäni on niin paljon aikuisempia kuin mä, mutta en tosiaan patista itseäni aikuistumaan väkisin. Vaikka vääjämätön aikuistuminen välillä ahdistaakin, en voi sanoa, ettenkö nauttisi siitä, että olen täysi-ikäinen; voin valehtelematta sanoa, että rakastan sitä, kun lähdetään baariin porukan kanssa ja pääsee tanssimaan typerästi luullen, että se näyttää hyvältä.

Päivä 2 – Eka rakkaus
Päivä 3 – Minun vanhempani
Päivä 4 – Tätä olen syönyt tänään
Päivä 5 – Mitä on rakkaus?
Päivä 6 – Minun päiväni
Päivä 7 – Paras ystäväni
Päivä 8 – Se hetki
Päivä 9 – Uskoni
Päivä 10 – Päivän asu
Päivä 11 – Sisarukseni
Päivä 12 – Käsilaukussani
Päivä 13 – Tällä viikolla
Päivä 14 – Mitä minulla oli päällä tänään?
Päivä 15 – Unelmani
Päivä 16 – Eka suudelmani
Päivä 17 – Mieleisin muistoni
Päivä 18 – Mieleisin syntymäpäiväni
Päivä 19 – Kaduttaa
Päivä 20 – Tässä kuussa
Päivä 21 – Toinen hetki
Päivä 22 – Tämä järkyttää minua
Päivä 23 – Tämä saa minut voimaan paremmin
Päivä 24 – Tämä saa minut itkemään
Päivä 25 – Ensimmäinen
Päivä 26 – Pelkään
Päivä 27 – Suosikkipaikkani
Päivä 28 – Ikävöin
Päivä 29 – Tähän pyrin
Päivä 30 – Soittolistallani
Päivä 31 – Viimeinen hetki

1 kommentti:

  1. Kiva idea tää testi. :----3 Tosi mielelläni luen varmaan jokaisen "päivän".

    Ihania kuviakin, lemppari oli varmaankin kolmas. :---)

    VastaaPoista